Saturday, July 01, 2006

Ghairah

Memang semenjak beberapa minggu lalu tabiat manusia di muka bumi ini berubah tiba-tiba. Di Serdang ini tempat saya bermukin suasana malam diisi dengan keghairahan. Nafsu malam penduduk sekitar tiba-tiba meluap-luap, segala tumpuan sekarang tertumpu ke beberapa kawasan di negara Jerman, negara penganjur piala dunia tahun ni. Penduduk disini menaruh harapan pada restoran-restoran Mapley sekitar, Pekerjanya kelihatan sedikit sibuk melayan karenah penonton yang datang bersesak membuat ruang restoran semakin sempit. Skrin besarnya jadi pemikat orang-orang. Dirumah bukan takder astro tapi yang bestnya kalau di kedai sebab suasananya hidup, orang ramai dan kalau gol boleh jerit ramai-ramai.

Padang rumput yang dulunya jadi tempat anjing-anjing bersantai menjalani rutin hidup sebagai anjing kini berubah bila petang menjelang, Keghairahan dilanjutkan lagi disini. Ada beberapa kumpulan orang-orang muda berseluar pendek berkaki ayam ditambah dengan nafsu meluap-luap berlari mengejar bola meluahkan segala yang terpendam malam tadi.

Pagi jadi waktu sial, ghairah golongan pekerja tiba-tiba terbantut sebab semalam chill out sampai pagi. barangkali time begini klinik-klinik jadi sedikit sibuk melayan pesakit-pesakit yang datang minta mc sebab terlajak tidur, entah berapa banyak juga kerja-kerja yang tidak dapat diisiapkan sebab orang yang bertanggungjawab tidak datang ke tempat kerja sebab mc atau ponteng kerja dan seterusnya membuat produktiviti syarikat merundum. Memang inilah risiko yang patut ditanggung terutamanya kita yang berada di asia tenggra yang berbeza waktu dengan Jerman.

Sempat juga hati saya memikirkan nasib beberapa pasukan bolasepak asia di kejohanan piala dunia tahun ini, selalu jadi pasukan belasahan. "Ada baiknya dibuat bergilir saja negara asia ni, tak payah buat saringan" kata kawan saya... biar semua dapat merasa dibelasah bergilir-gilir.

Playlist::- Dudman, Karbala bukan fatamorgana, Stacey kent, Madaleine Peyroux.

5 comments:

Anonymous said...

yaya..p kija mata pon dh lebam..
x pe 4 tahun skali..bergumbira nya

Syukree Hussain said...

menulis ala2 hishamudin rasi ni ...

Anonymous said...

Hishamudin Rasi (Rais agaknya).. hahahahha... Hisham mintak no tepon kau... aku bole kasi dak?

Anonymous said...

Assl.
Hey Akhdan :)
Bagaimana kalau kita satukan ghairah saja.
Berjuang agar negeri yang kita punya dapat berjaya.

Salam.
Adit & Sam
:)
Karbala bukan fatamorgana.

Anonymous said...

Keep up the good work Gerlach web design http://www.unfinished-corner-bookcase-for-youth.info finally free hair removal does it work reductil xenical saljes