Wednesday, December 12, 2007

Sedikit Cerita Tentang Kasut

Dua hari selepas saya membeli kasut baru, saya memakainya untuk kali pertama ke tempat kerja. Saya tidak menemui cara berjalan saya yang semalam, kaki saya jadi sedikit kaku barangkali malu dengan pasangan barunya. Bau kedai dan bersihnya kasut saya berbanding dengan seluar jeans saya membuatkan saya jadi paranoid dengan orang-orang risau kalau-kalau orang memerhatikanya. Saya berjalan persis robot yang tengah diuji kemampuanya pagi itu. Dari semalam lagi kasut baru ini juga sudah menjadi bahan bualan dikalangan kawan-kawan saya, semuanya bernada sinis dan pedas. kasut baru betul-betul memeningkan kepala.

Dulu sewaktu saya berada dalam tingkatan berapa ntah saya pernah mengalami satu keadaan dimana kasut baru yang ibu saya belikan sempena hari raya membuatkan saya hampir-hampir tak boleh berjalan. Ini kerana kasut tersebut membuatkan bahagian atas tumit saya membengkak, keadaan tak boleh berjalan ini hanya saya rasai pada keesokkan harinya selepas semalam saya meronda semalaman dengan kasut tersebut, kalau laa kasut itu kasut Nike berharga RM300 sudah pasti saya tak perlu menahan kesakitan kaki waktu itu, tapi sayangnya itu kasut murah.

Saya juga masih ingat dulu sewaktu ibu saya memarahi abang saya kerana abang saya menggosokkan sedikit tanah pada kasut barunya dengan alasan supaya kasut baru yang baru ibu saya belikan untuknya itu tidak kelihatan baru, mungkin dia lebih merasa rock n roll kalau dia kelihatan sedikit selekeh ke sekolah, saya hanya melihat abang saya ke sekolah dengan wajah yakin pagi itu. Kini baru saya sedar betapa rocknya abang saya waktu itu haha.

----------------------
Playlist: Popsircle, The Sundays, Missing Person, Blondie, Kafka, Tiger Baby, Bunga Cinta Lestari, Sambasseduer, Seabear, Eisley, Pigsty, Jedi Mind Trick, Saywhy?, Lycantrophy.

6 comments:

Anonymous said...

memang sandih pakai kasut baru..hahah..

Anonymous said...

undink ka itu??sekarang dia masi rock ka??bagi kau la??
hehe..!!

Accink

Hafez Rachwan said...

ko xpakai stokin tu kaki melecet..

Anonymous said...

Hahaha..undink masi rock ba cuma nampak sikit sda pemikirannya di makan usianya..sampaikan aku rasa segan sda sekarang klau dia terlalu sopan sama kami hahaha..tp kama lagi la lain ahaha..

fiqah idris said...

hehhe
klaka la abg kau~

petua nk pakai kasut bru:gigit ksut 2 dulu wak2 first tyme nk pakai..bru xsakit

(crius berkesan)

mimin najis said...

wakakkakakaka..
aku cuma mampu ketawa perenggan last tuuuu minggg...