Sunday, June 14, 2009

Kek Coklat

Saya mengunyah sepotong kek coklat petang itu sepulang dari kerja.. saya mengunyah perlahan lahan dengan harapan saya dapat betul-betul menikmati rasanya, rasa coklatnya masih pekat walaupun sudah semalaman di dalam peti ais, saya menghayati setiap kunyahan demi kunyahan.. saya dapat merasakan ketulan-ketulan kacang lebih dari satu jenis dicampur dengan krim coklat pekat, memang sedap. Sesekali saya mengalihkan pandangan pada kotaknya yang sudah saya lempar terlebih dahulu ke dalam tong sampah, padanya tertulis Secret Recipe, peduli la dengan jenamanya.

Semalam saya cuma makan secubit dua, tiada selera agaknya atau mungkin takut sakit tekak atau mungkin juga saya memang kurang selera waktu itu.bercampur baur. Tapi petang ini saya sangat menghargainya.Memang lumrah kalau banyak kita akan kurang hargai tapi kalau sikit barulah kita akan menghargainya. Mungkin juga kerana baru saya betul2 terperasan yang saya memang seharusnya sangat-sangat menghargai pemberian org ini.

Semalam pintu rumah saya diketuk, bila membukanya saya dapati seorang yang saya amat kenali memegang kek empat segi dengan lilin diatasnya.. dengan senyuman dia mengucapkan selamat hari jadi kepada saya..terima kasih.

14 comments:

Irnie said...

bday ko ye... happy bday ye... semoge sihat selalu... murah rezeki... segera btemu jodoh yg terbaik... amiinnnn...

Paan Ovrtd said...

Jiwang la lu Dan. Nyampah I.

Aza said...

Hal yang kecil kadangkala memberi impak yang besar dlm hidup kita..siapa tau sepotong kek coklat bisanya meruntun jiwa... Happy Birthday to You...you must grow up no matter what! Salam..

yan yan said...

happy birhday pacik liming..

Mijul Mojas said...

ko ndak crita pn ko nikmati kuih yg hafes beli...kuih 6 biji dlm plastic berprisa pandan lilin rokok premium...wakakakak...

E-oNe said...

ming...ko sambut birthday dgn kek yang sangat "punkrock" bilang

Anonymous said...

haha. si liming tu nma ko ka?

bila bday ko oh?

Ian Ashley said...

Lg best kalau coklat tu dibedal berpasangan.Tp lg bgs ramai2.supaya cepat habis hehe.Apa2 pun hepi birthday uncle haha.tp awal pun tu sia wish.

Anonymous said...

Happy belated birthdayyyyyyyyyyyyyyyy!

mimin najis said...

bukan liming la ana..miming bh..
nya bida tu liming ana..
hahahha..
akhdan kena bagi kek coklat siap ada lilin lagi d atas kek tu???
fuhhhhhhhhhhh..
akhdan happy b'day...

taufik said...

hapi beday gak

atam ole-ole :D

fiqah idris said...

hepi belated befday.

Shahrul Tanaka said...

selamat hari tua! ;)

dean said...

happy belated birthday miming!

wah. special ni. ada org bawa kek sudah. jgn nanti aku ke kk kena pergi kenduri kahwin pula :P